jueves, 1 de diciembre de 2011

IRAKASLE KONPETENTE IZATEKO BEHARRETAN SAKONTZEN


Multialfabetizazioa testu idatziak irakurri eta aztertzeaz gain beste nolako ezagutza batzuk jasotzean datza, haien artean, ordenagailuekin modu egokian jardutean, posta elektronikoaren bitartez dokumentu desberdinak bidaltzean ... Ikus-entzunezko alfabetizazioan, alfabetizazio teknologikoan eta informazioaren alfabetizazioan oinarritzen da alegia.
Natibo digitala: teknologia digitalaren garaian jaiotakoan da.
Immigrante digitala: teknologia digitalaren garaian jaio ez den pertsona izango litzateke.
Teknofilia: teknologia berriekiko zaletasuna da.
Teknofobia: teknologia berriei uko egitean datza.

MULTIALFABETIZAZIOA

Ikusentzunezko teknologiaren berri edukiaz eta teknologia horren erabilpen egokia eginez, informazioa eraldatzeko gai izatea.
Guk, multialfabetizazioa hiru ataletan banatzen dugu: 
  • Ikusentzunezko Alfabetizazioa: Ikusentzunezko materialak erabiltzea gaur egungo ezagutzaren gizartearen oinarri bat da.
  • Alfabetizazio Teknologikoa: Aurrerapen teknologikoak egunerokotasunean integratzean datza. Eskolarteko lankidetzan eta emozioak lantzerakoan adibidez.
  • Informazioaren alfabetizazioa: Jasotzen dugun informazio guztia era egokian erabiltzeko eraldatu behar dugu eta horretarako gure esku dauden aplikazio informatikoak (beste tresna batzuen artean) menperatu behar ditugu.

PRESTAKUNTZA BEHARREKO ZERRENDA


Hau da prestakuntza beharren zerrenda
  • Konpetentzia digitalak.
  • Informazioa nola bilatu ikastea.
  • Informazioa eta teknologia bilaketarako beharrezko diren gaitasun instrumentalak jasotzea.
  • Komunikazio eta informazioarekiko jarreren, baloreen eta praktika sozial eta etikoen garapena.
  •  Ofimatika.
  • Multialfabetismoa.
  •  Informazioa moldatzen jakitea.
  •  IKTak estatu nazionalaren zerbitzura dauden instituzioak dira, helburutzat, hiritarrak bertako ezagutzak bereganatzea duelarik.
  •  Kontuan hartu behar da instituzio hauek gizarte industrialerako sortuak direla.
  • Arbela digitalaren erabilera.
  • Web 2.0.
  • IKTak eta emozioak.
  • IKTak eta jakintza arloak.

Marco estrategico de Euskadi ante la Sociedad de la Informacion

 
EUROPA
ESPAINIA
EAE
(1994) Bangemann
(2000) Plan info XXI
(1999) Iniciatiba 2000tres
(1996) Europa a la vanguardia de la sociedad de la informacion
(2003) Comision Soto
(2000-2004) Plan premia I
(1999) Estrategia Lisboa
(2004) esducacion.es
(2004-tik aurrera) Plan premia II
(2000) e Europe

(2005) Avanz@
(2002) ``Plan Euskadi en la sociedad de la informacion´´    ``PESI´´
(2000) eLearning     eContenidos
(2006) LOE
(2007) Dekretu 175/2007
(2005) Iniciatiba  2010
(2009) Avanz@ 2
(2010) Modelo de madurez tecnológica del centro educativo

Escuela 2.0
(2009) Premia III


Escuela 2.0


(2000-tik aurrera) Garatu plana